ingen vit helg i backspegeln.

Fredagen bjöd på fem timmar i stallet. Vi hjälpte till med Prinsen och Silver innan vi gav oss ut på en runda för att värma upp hästarna, Lurifax skulle nämligen galopptränas efter. Lasse galopptränade och sedan så gav jag och Karin oss ut på en runda till, för att skritta av och möjligen kanske trava och galoppera lite. Det blev inte så, vi kom mer eller mindre vilse och vände tillbaka innan vi hittat grusvägen vi skulle till. Hursom så var det mysiga timmar och idag funderar jag på att åka ut en sväng igen.

I övrigt så har helgen bjudit på för mycket alkohol, tack och lov så har jag inte lagt ut en enda krona själv.
Fredagen: Jag mötte upp folket i folkparken och sedan begav vi oss till en lägenhet för lite förfest. Vi hamnade på en fittutställning i en källarlokal vid skolan. Det bjöds på trevligt sällskap, mystisk musik och billig dricka för de som var intresserade.




När klockan slog ett så bestämde vi oss för att ta oss ut. Problemet var ju bara att alla barer som inte har inträde var stängd. Det röstades för Hugos men tack och lov så insåg folk att det skulle bli för dyrt. Vi hamnade på Vasa och inte för att stället är kanon, men i fredags var det bättre än Hugos. Det dracks öl/cider och jag och Karin skakade rumpa medan andra försökte vara coola och visa att de verkligen hatade musiken.
Jag, Karin och T tog oss hem till oss, vi satte oss på taket för att prata strunt, röka och titta på soluppgången. Det blev en minnesvärd stund och den gjorde kvällen värd.





Lördagen: Bakfyllan hade inga gränser den första timmen på morgonen, T beställde hem pizza då han inte orkade ta sig ner till Coop för att köpa frukost. Jag fick istället gå ner till Coop för att införskaffa sås till pizzan som de självklart hade glömt att lägga på.
Jag hake på Karin hem till henne och vi hamnade på en filt ute i solen på baksidan. Pratade, drack cola och skrattade till tusen. Vi gjorde pannkakor och degade framför Tv:n innan Karin skulle iväg till Linköping och jag samt Jenny hem till mig. Jag tog en snabb dusch och vi gick till världens där Jenny bjöd på öl. Det dök upp mer sällskap och vi drack mer öl, det spilldes på borden och vi pillade in lappar under glaset. Jag hade faktiskt trevligt.


Idag ska jag plugga, kanske njuta en stund av solen om det inte dyker upp fler moln och som sagt kanske bege mig ut till stallet en sväng. Får se hur det blir med den biten, måste ta tag i skolan nu och ge gärnet de sista veckorna. Om en vecka har jag tenta på Fysisk aktiviet och hälsa, så jag måste ha skrivit klart min portfoli tills dess. Först en sen frukost och sedan en dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0