träningsdagbok 7 maj

Med risk för att bli tjatig och alltid prata om min träning så kommer här ett till träningsinlägg. Använder bloggen lite som min träningsdagbok när jag kommer ihåg det vilket självklart leder till en hel del träningsinlägg.

Idag värmde jag upp med snabb gång i fyra minuter och därefter ställde jag in mitt mål på 4km. Joggade 2,5km i 10km/h och sedan gick jag 150m. Joggade resten i samma tempo och sprutade de sista hundra metrarna. Det hela landade i slutändan på 24,32min. Känns bra faktiskt, då det var en och en halv månad sedan jag sysslade med springningen på riktigt. På senare tid har det mest varit styrketräning och lite joggning som uppvärmning. Nu ska den dock komma igång igen, så det är dags för lite fartlek alternativt intervsallträning imorgon eller på lördag, så att jag får upp konditionen igen. Det var på tok för länge sedan jag sprang en mil nu så jag hoppas att jag kan göra det inom en snar framtid.

Sedan blev det styrketräning, armar, rygg och mage i ca.50min tillsammans med Jenny. Klarade av att öka en maskin (som jag verkligen inte kan komma ihåg vad den heter men som tränar bröstmusklerna) med 5kg idag. Annars ligger jag på samma vikter som tidigare, men jag har ju dock inte som mål att bli stor och biff så det gör mig faktiskt inte så mycket att jag inte tar 100kg i bänkpress liksom.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan är det dags för mer te och plugg innan jag kallar det för kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv:"pfft. det var tur att du inte såg dig själv!

och du satt ändå på en tävlingshäst och jag på en som inte kan hoppa! "



Ja.. Jag skrev ju iofs att det inte gick så bra för mig, men skitbra att du påminner mig Linda.

2009-05-07 @ 22:06:57
Postat av: linda

Jag älskar att du inte inser när jag är ironisk Karin. Jag ska börja göra tusen smilegubbar när jag skriver kommentarer till dig så att du hänger med.

:P ;) XD osv.

2009-05-08 @ 14:50:51
URL: http://antithesis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0