lyckliga stunder känns lite opassande nu när brödet är slut.

Frukosten bjöd på sista mackan i kylskåpet, med lite smör på och en stor kopp lyckliga stunder, svart te, till. Det enda i matväg som finns att finna här hemma nu är (förutom kattmaten) soppa, ris, pasta, pyttelite veg. färs, fryst mango i bitar och te. Jag har inte råd att köpa mer mat om jag ska klara sommaren utan jobb. Så här fattig har jag nog faktiskt aldrig varit innan, och det är 19 dagar kvar tills pengarna kommer. Innan dess så ska jag också hem till Mönsterås för att gå på bluesen och jag hoppas innerligt att mina föräldrar tycker synd om mig så att de ger mig pengar till mat den helgen.

Sitter och lyssnar på Veronica Maggio just nu och ska sätta igång att plugga. Meche ligger och sover på stolen bredvid och Anastacia jagar en geting som sitter på utsidan av fönstret.
Får ta en paus i pluggandet om någon timme för att gå iväg och träna, annars kommer jag somna på soffan även idag. Nackdelen är väl bara att jag knappt har ngn mat att äta efter träningen vilket kanske inte är det mest ultimata...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0