stress

Huvudet värker, jag är lättirriterad, sur och gnällig.
Magen bråkar, ständigt trött och jag har svårt att sova.
Min kropp skriker stress, utan att jag tidigare reflekterat över det hela.
Jag skjuter upp allt skolarbete, gör allt i sista sekund. Helvetesboken ger mig mardrömmar hela nätterna igenom, de timmarna jag lyckas sova, dels för att det är så mycket och jag har inte tagit itu med det i tid. Dels också för att den är på engelska, jag är oroligt för att jag inte hänger med, för att jag inte fattar, för att min engelska är värdelös. Frågan är kanske varför jag inte fortsatte med att läsa matte? Det kan jag ju i alla fall..

Nu har jag läst klart det ena kapitlet, ska börja på ett till lite smått och titta på packat och klart. Äter en massa frukt, för att minska min stress och för att det var smidig kvällsmat. Ska göra mig en kopp grönt te till och försöka att fokusera på allt bra som faktiskt finns i min vardag.
Försöka bortse från att badrummet luktar illa, att det är krångligt att duscha atm och att soffan stinker kattpiss. Ja, jag ska i alla fall försöka..

Imorgon är det föreläsning 10-12 och sedan ska jag ge min kropp en rejäl omgång på gymmet, det fick bli en vilodag idag. Var dock ute i solen en liten stund, bara för att få lite frisk luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0