planering

Jag har alltid tänkt mig själv som en bra planerare då jag har en förkärlek till att alltid skriva upp saker och ting, i min kalender, på listor och på diverse lappar. Dock så verkar detta inte innebära, alls, att jag är bra på att planera.
Det jag borde göra brukar ha en tendens att ändå alltid ske i sista sekunden. Just nu borde jag ha läst några kapitel i helvetesboken, dvs psykologiboken. Detta lär dock inte ske idag, har nämligen inte orkar släpa med mig boken till skolan då den väger några kilon. Sitter just nu och inväntar min kvällskurs, kan inte ens renskriva mina antecknigar sedan dagens psykologiföreläsning då vi inte fått ut powerpointbilderna än. Så nu hade det nog passat bra med den där boken.
Hursom, den ska få sig en omgång imorgon eftermiddag, har föreläsning på förmiddagen och jag orkar verkligen inte gå upp i ottan för att försöka få in något i huvudet innan den.


Jag äger i alla fall en fruktansvärt snygg och praktisk kalender! Det är alltid ett steg i rätt riktining i vart fall. Nu ska jag också bara ta tag i mig själv så att jag genomför det jag planerat in i den. Träningen, festerna och allt annat roligt brukar bli av. Om inte på den exakta tidpunken så lite tidigare, varför gör jag inte samma sak när det gäller skolan? Då hade jag ju varit av med skiten sedan så att säga.

Nehe, nu är det "bara" tre kvart kvar tills föreläsningen börjar, ska väl slösurfa omkring ett tag till om jag inte får några bilder innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0