nyskapande

Tanken är att det ska bli lite nytt här på bloggen, temat är fruktansvärt tråkigt och det finns inget roligt förutbestämt tema på blogg alls, tyvärr.
Dock så är jag ju inte en haj på det här med kodning och allt vad det nu heter, så jag ska ha T till att hjälpa mig. Han är allt bra den där mannen!



Det ska som sagt även bli nytt i lägenheten. Vi är nog på det klara med hur vi ska göra i de flesta rum, men vi drar oss nog lite för att sätta igång det hela. Förarbete låter ju liksom inte ens kul och jag är nog inte heller så vidare bra på att spackla. Jag får väl slipa som en tok istället, så får T stå för spacklingen, det är väl ändå männens göra.
Köket är det som vi (läs jag) är mest på det klara med hur det ska se ut. Det ska bli en fondvägg längst bort, där det för tillfället är ett påbörjat projekt med blad och kontigheter. Det ska dit en tapet med rosor på och jag ska äntligen få ett lantigt, blommigt och hemtrevligt kök. Idag har jag inhandlat vita, lite gammaldags gardiner, servetter i ros-tema, te-kanna och massa "bra-att-ha-saker" som sedan ska få pryda köket när det blir klart. Nästa steg blir att hitta en köksbänk att ha längst väggen, en vit, lite sliten bänk. Hyllor har jag kanske redan hittat, om jag nu vinner dem från tradera vill säga.



"Matsal" samt vardagsrum ska sedan få gå i brunt och ljusbrunt/beige. Den grovspacklade väggen som befinner sig bakom tv-hyllan ska få bli mörkbrun så att det blir lite djup i rummet och när man kommer in i lägenheten. Vardagsrummet hoppas jag kunna inreda i lite "Buddha-tema".
Badrummet ska de byta golv i, sedan ska de nyinköpta mattan och de nya handdukarna in där. Det ska bli marin-tema så det kommer gå i vitt och blått. Nytt duschdraperi ska inhandlas från H&Ms nya kollektion är tanken.
Lilla rummet får vänta lite ett tag, T vill ha in en tapet där inne som han måste önska sig i present. Det är just nu en röd fondvägg där inne och resten målar vi vitt. Det kommer att få bli läsrum där.
Sovrummet kommer även det att gå i bruna toner och tapeten som jag visade i ett tidigare inlägg kommer där att få utgöra fondvägg.

Nu ska jag njuta av min kopp te, titta lite på nyheterna och sedan bege mig mot sängen. Har föreläsning vid åtta imorgon så vid halv sju måste jag lämna lägenheten, det lockar inte jättemycket så jag hoppas att föreläsningen är givande och att jag inte går upp så fruktansvärt tidigt i onödan.

Kommentarer
Postat av: lisa

spackla = skoj, slipa = trist

2009-03-03 @ 10:23:12
URL: http://birdcatcher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0