inför Earth Hour 2009

Jag kom tillslut iväg till gymmet igår, har verkligen inte haft någon som helst lust nu när foten gjort ont. Uppvärmningen gick fint och jag ställde in allt på 5km. Efter två klev jag av. Foten gjorde ont och jag är feg och vill verkligen inte göra den värre, inbillar mig väl kanske att den gör ont bara för att jag är så rädd för att inte kunna springa på länge.
Gick ner och styrketränade armar, axlar, bröst, rygg och mage istället. Idag ska jag träna ben så imorgon bör jag nog kunna springa igen.

Helgen bjuder på en mörk timma mellan 20.30-21.30, Earth Hour 2009. Här ska det släckas ner, om inte för att vara duktig och hjälpa till att uppmärksamma problemet så för att få en lite mindre elräkning. Läste dock på Amandas blogg att Sthlm är den enda huvudstaden i norden som inte ställer upp. Jag skäms lite av tanken faktiskt, Sverige som ska vara så långt fram i utvecklingen för källsortering, så bra på att köpa eco-varor osv osv. Att stänga av huvudströmbrytaren i en timme går verkligen inte däremot. Det är ju inte som så att maten i kyl och frys blir dålig på en timme, men däremot kanske abstinensen för att man inte kan sitta vid datorn sätter in? Jag hoppas hursom på en mysig timma, jag ska ladda upp med varmt vatten så att man kan dricka te och spela spel eller liknande i skenet av en massa tända ljus.

Igår lyxade jag och T till det, för sista gången denna månaden på denna lön.
Fan, det har gått två dagar sedan vi fick pengar och nu har vi längre inte råd att unna oss ett enda dugg. Helvetes räkningar.
Hursom, med kommande mens så hade jag ett sötsug som inte var av denna värld. Därav så bakade jag smulpaj med jordgubbar, hallon och blåbär. Till det blev det vaniljsås och film, samt en påse ostbågar som T la vantarna på nere på Coop. Nu är jag glad för att vi knappt har råd med mat, jag behöver det verkligen inte så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0