fredagskvällen

Igår förmiddags fick jag reda på att jag inte skulle göra upp några planer för kvällen, jag skulle nämligen bli bjuden på middag. Mer än så fick jag dock inte veta och därav så gick jag omkring med ett pirr i magen hela dagen, undrandes om vi skulle äta ute eller hemma, vad vi skulle äta osv.
När jag kom hem så fick jag inte komma ut i köket - vi skulle äta hemma och T hade hållt på att fixa allt sedan klockan tolv på dagen. Jag tog mig en lång dusch och vid sex var det dags för käk.

Det började med en förrätt - skagenmacka med sallad, gurka, paprika och skinka.
Huvudrätt - smördegsinbakad fläskfilé med potatis, sallad, fetaost och beasås.
Efter huvudrätten blev det en paus med filmen What happens in Wegas och till den serverades det vindruvor, physalis och lösgodis.
Till efterrätt blev det - amerikansk cheescake med blåbär och vit choklad innuti.


Efter all mat så gick vi till Världens där vi delade på en kanna öl och träffade lite folk innan vi begav oss hem.
Hans motivering till kvällen var att vi hade ätit tre och en halv rätt, den halva rätten fick vara vinet, för att vi firade tre och ett halvt år i onsdags.

Det var en fantastisk kväll av en fantastisk pojk. Maten var utsökt och det kunde inte ha blivi en bättre fredag. Tack T! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0