en kommentar till en kommentar

Ang. kissekatt och en kommentar till Rebecca.

Jag vill verkligen INTE göra mig av med Meche. Hon är världens underbaraste lilla bebis, hon vill alltid ligga i knät så fort man sätter sig ner. Hon vill alltid gosa och leka, hon sover hos mig och T hela nätterna igenom och ja, hon är bara så fruktansvärt gosig och underbar liten katt. Problemet är dock att hon kissar överallt. Jag tror att hon skulle trivas bättre som utekatt men vi bor ju i en vindsvåning och kan tyvärr inte erbjuda henne att kunna gå ut. Alla veterinärer och alla andra jag pratat med om detta tror att det är ett problem som vi inte kommer att kunna bli av med. Hon märker nämligen inte revir utan tömmer verkligen hela blåsan, överallt, i soffan, i sängen om vi har öppet in till sovrummet på nätterna och på golvet.
Vi ska dock försöka ett tag till, med att flytta runt på kattlådorna, bygga lite möbler till dem osv. men om inget hjälper så kan vi tyvärr inte ha henne kvar. Jag vill då helst av att sälja eller ge bort henne till någon som kan ta bra hand om henne och till ett ställe där hon kan få vara ute, men jag vet inte om någon vill ta emot en katt som kissar inne. Tyvärr.

Håll tummarna för oss så att vi får bukt på problemet så att vi får behålla vår bebis och Anastacia sin kompis.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Usch så himla sorgligt. Det här låter säkert helknasigt, men jag är ju ganska knäpp, men jag skulle nog försöka få henne till någon som kan prata med djur om ni verkligen inte vill göra er av med henne. Jag är bekant med en dam med ett sjätte sinne, kanske kan jag höra med henne. Annars kan jag försöka hjälpa er att hitta ett "ute"hem? Det vore ju förfärligt att behöva avliva en sån underbar liten katt.

2009-03-29 @ 21:34:33
URL: http://hallonsemla.devote.se/
Postat av: En läsare

Prova att spraya med lite citron på de ställen hon kissat på. Katter ogillar ju sura dofter. Andra tips som kanske fungerar: http://www.katt.nu/tipsar4.htm

2009-03-30 @ 00:27:48
Postat av: lisa

håller tummarna.

2009-03-30 @ 16:53:20
URL: http://birdcatcher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0