alla gnäller och jag är mästare på det

Okej, det var väl kanske inte meningen att alla skulle känna sig så fruktansvärt tvunga att kommentera senaste inlägget, men kul att se att det faktiskt finns människor som har åsikter om saker och ting ibland.
Det känns som att alla mest bara jamsar med, och jag ska inte kasta sten i glashus nu för jag gör samma sak. Förvisso så är det ju typiskt oss svenskar, tror inte att det finns något annat land, om man nu ska dra alla över en och samma kant, som det bor lika många människor i som bara jamsar med i allt. Vi säger vad vi tycker och tänker, men vi säger det tyst så att ingen annan hör. Vi gnäller om allt och inget vid matbordet och kanske, men bara kanske, så vågar vi säga vad vi tycker, tänker och känner till våra vänner och arbetskamrater.

Egentligen, finns det ett tråkigare folk än svenskarna? Vi är negativa och inget är någonsin bra, men vi säger det aldrig till de som borde höra det. Har vi en dålig förläsare så pratar vi om det i klassen, gillar vi inte politikerna så tar vi upp det vid matbordet osv.

Nehe, det var det här med att gnälla ja. Jag har hursom haft en trevlig kväll framför tvn med finaste T. Ska snart bege mig mot sängen för det är tidig föreläsning för min del imorgon. Sedan är det stan, städ och träning som gäller innan jag ska sätta mig och läsa så mycket som möjligt i boken.
På torsdag är det BH som gäller och jag hoppas att flickorna väljer att komma hit och sova på soffan en natt så att de kan följa med ut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

på torsdag blir det trevligt iallafall!

och ja, vi svenskar är bra på att gnälla. usch. haha

2009-03-10 @ 23:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0