Vägen till månen



Bestälde hem tre nya teer i förra veckan, självklart från Te Frossa. Köpte Skärgårdsnatt, grönt te, Lugn & Ro, örtte samt Vårfint, svart och grönt te. Fick även med ett smakprov av Vägen till Månen, ett grönt te.


Vägen till Månen så som Te Frossa beskriver det: "Grönt senchate med kanel, aprikoser, kamomill, äppelbitar, tranbär och aromer."
Själv fick jag ha i tekulan lite längre än vad som är vanligt för gröna teer, då jag tyckte att det var lite dåligt med smak. Jag tycker att det är lite bittert, vilket jag tror kan ha mycket att göra med kamomillen och tränbären. Har aldrig gillat kamomillte då jag ofta fick tvinga i mig det när jag var hemma och sjuk som liten. Var ingen direkt te-älskare då och hur mycket smakar egentligen gott när man är sjuk? Nu fick jag hursom hem ett smakprov och det smakar bättre och bättre ju mer jag dricker det, kan nog lära mig att gilla det på riktigt faktiskt!

Nu ska jag dricka upp den här koppen till Eva Lunas berättelser. Ikväll ska jag provsmaka mina tre fynd, om inte alla så i alla fall något av dem. Fruktansvärt nyfiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0