promenader

Igår var jag ute i solen mest hela dagen, fast utan att ligga och sola. Tog en veva på stan först, där jag införskaffade mat så att jag ska klara mig veckan ut. Efter två smålandsrullar till lunch fick det bli en promenad runt strömmen i hettan. Var även på biblioteket en sväng och lämnade tillbaka böckerna samt lånade Zorro - så föddes legenden av Isabel Allende. Än så länge så är den bra, men den har inte bitit sig fast riktigt än. Har dock inte hunnit komma så långt.

Kvällen bjöd på en tur till stallet där det blev en ridtur tillsammans med Lasse. Ca. 7km landade rundan på och det var en hel del fart. Hastigheten toppade visst bara på 33km/h i slutändan iaf, kändes som att det gick fasligt mycket snabbare. Lasse gjorde en snygg avstigning precis efter den längsta galoppsträckan och jag är glad att jag började sakta in precis innan, annars hade jag stått på backen även jag.

Idag tog jag sovmorgon till nio och nu har jag precis varit ute på en långpromenad på en timme och tjugo minuter. Ska hoppa in i duschen och sedan får jag se vad jag jag hittar på resterande timmar av dagen. Skulle vilja sätta mig utanför och lukta på busken som står vid porten, men jag skulle nog lungt sagt bli idiotförklarad då. Väldigt gott luktar den hursom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0