midsommar -09

Midsommaren detta år var nog nästan det bästa året. Nästan alla mina bästa vänner var med, några från gamla gänget saknades tyvärr. Jag och T började ute hos min farmor och farfar tillsammans med min familj. Där fick vi midsommarmat och tårta. Snapsvisor sjöngs och det skålades och höger och vänster. Farmor försökte förklara att hon ville ha en ny dvd men det var bara pappa som hängde med då hon pratade om jord-kulor. (Hon hade fått en dvd som handlade om jorden, kulor vet jag dock inte vart hon fick ifrån.) T var allmänt förvirrad där han satt mellan farmor och farfar, vilket ledde till att mamma började skratta så att sminket rann. Vi spelade kubb en stund och sedan begav vi oss (jag och T) mot en annan skog i kommunen för att fortsätta vårt firande.

Tält sattes upp och sedan kom både grill och drickat igång. Det bjöds på tårta även där och jag hade en fruktansvärt trevlig kväll. Dagen efter fick vi smörgåstårta och det var nog den bästa frukosten på länge! Johan, din mamma gör världens godaste smörgåstårta! Den slog till och med min mormors och det är inte många som gör.

Igår bjöd mina föräldrar oss på bio och jag rekomenderar alla att se Baksmällan! Fantastiskt rolig film!
Nu sitter jag med en god kopp te, ska snart krypa till sängs och jag längtar tills helgen, då kommer T och familjen hit och det är då jag kan säga att mitt sommarlov drar igång på riktigt skulle jag tro.


bror och jag riktar uppmärksamheten åt en annan kamera.
lika? vi?




mina två favoriter!










jag må se väldigt full ut. men klockan var tolv,
jag hade sammanlagt fyra cider i kroppen och ville krypa ner i en sovsäck.
man måste ju underhålla sig på ngt vis då tills pojkvännen går med på att sova.


lördagen, innan frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0