ångest och vandring

Tentaångesten ligger som en enorm klump i magen på mig. Jag tycker jag kan rätt mycket som har med statistik att göra, men så kollar man på exempeltentan och jag inser helt plötsligt att det här inte kommer att gå vägen idag.
Jag är faktiskt väldigt besviken på hela beteendevetenskapen, det har inte alls varit vad jag trodde att det skulle vara. Det som är intressant kör de över på fem minuter och det som alla avskyr får vi sitta med i år och dagar. De inriktar sig på fel saker och det är för stora saker för de små delkurserna, för mycket böcker, för mycket som ska tryckas in i huvudet och sedan är det så lite man behöver skriva på tentorna. Jag lyckas ju därmed självklart rikta in mig och läsa på helt fel saker.

Hursom. Jag försöker att inte bry mig. Det finns alltid omtenta och senast 18.00 idag så har jag sommarlov. Hoppas bara att det inte blir krångel med csn om jag misslyckas på denna tenta med, då har jag nämligen lite för lite poäng godkända denna termin, men omtentorna är ju i sommar så jag hoppas att det inte krånglar.

Igår var jag och Karin iväg till stallet. Vi tog en tur ensamma på Gaston, han var den enda som skulle ut en sväng. Skönt att känna att de litar på oss och att vi får mer och mer ansvar hela tiden, igår åkte de nämligen iväg och lämnade hela stallet till oss. Det var en mysig liten tur och vi pratade om att ta oss ut och vandra i sommar. Vilket ledde in mina tankar på att önska mig en vandringsryggsäck i present i sommar. Jag är fruktansvärt sugen på en sådan, en litet tält och långa vandringar med T.

Nehe, om jag skulle försöka läsa igenom anteckningarna lite til. Sedan får det bära eller brista...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0