Te Frossa

Natten var sömnlös och katterna var allt annat än mysiga. Jag var bökig och när jag rörde på valfri kroppsdel under täcket så hade jag en katt där som skulle leka och bitas. De jagade varande, inte bara i rummet utan även i och över sängen, de lekte med alla leksaker som kunde låta och de försökte välta varenda stol i köket. Grannen spelade musik som jag bara hörde basen av och jag var mest bara allmänt sur för att jag inte kunde sova.

Skoldagen var rätt fin, tack vare en sovmorgon så var jag vaken och hängde med på föreläsningen, vilket jag har känslan av att jag behövde. Fixade liu-kortet och jag ser minst sagt ut som om jag sover på kortet, men det speglade nog min dåvarande känsla.
Väl hemma har jag ätit, avbokat kvällens träning och tagit en lång dusch där jag även gav mitt hår en inpackning och nu håller jag tummarna för att det hjälpte. Ikväll ska jag prova en mängd olika teer samt läsa lite och bara ta det lugnt.

Fick hem ett mycket fint paket från tefrossa idag. Sex olika sorters te landade i min brevlåda, fem gröna och ett vitt, tillsammans med en chokladkaka som jag fick som tack för att jag handlade av henne. Sådanna små handlingar är guld värda och man känner sig fruktansvärt uppskattad även att det inte handlar om några dyra saker och bara en liten lapp med ett tack på.



Just nu dricker jag Grön njutning, ett grönt te med hallon björnbär och vanilj. Det klassiska hopprullade gröna teet ligger som bas och det inte bara doftar himmelsk utan det smakar även fantastiskt gott. Lite syrlig men samtidigt väldigt söt smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0