2009

Ett till år har gått och med ett nytt så startar jag också en ny blogg. Jag gav under förra året upp min blogg på blogg.se då allt strulade och begav mig till bloggsida.se. Men nu strular det mer där och jag beger mig därför tillbaka hit.
Allmänt trött på strul och vi lovade därför varandra en gång till att det nya året ska bli bättre än det förra 2008 var bättre än 2007 minst sagt. 2008 ramlade dock förbi i en väldig fart och det känns inte som att jag gjort annat än supit.
Året inleddes med traditionen att festa i tre dagar, det blev till och med en dag fyra då vi placerade fyra tjejer i Lisa Ps bastu med resterna sedan nyår.
En hel del har hunnits med och flyttat så mycket som vi gjort under året hoppas jag att jag slipper ett tag framöver. Jag och Tore tog Anastacia med oss och lämnade kollektivet i Mönsterås för en liten liten lägenhet i en studentkorridor i Kalmar. I Juli så tog vi med oss Anastacia samt Meche och flyttade ut. Vi hamnade i en källare, jag hamnade hemma hos Oscar och jag hamnade i skogen hos farmor och farfar. 29 november såg jag vindvåningen i Norrköping för första gången och den behövde inte gå förbi en gång till, kärleken slog ner direkt. Nu håller jag tummarna för att vi blir kvar här i alla fall ett år och sedan får vi se vart vingarna bär oss nästa gång.
Studenten averkades och jag är nu högskolestundet vilket inte känns som någon skillnad. Jag pluggar hemifrån och skickar in allt i sista minuten som vanligt.

Men jag traskar framåt med större steg och ett leende på läpparna nu. 2009 ska bli bra.



Balen med den vackra mannen i den röda slipsen.



Idag är en vintersaga och kullen utanför sovrumsfönstret glittrar i solen. Jag saknar värmen och ser fram emot våren, men tills dess så tänker jag inte gå miste om de fina stunderna i snön.




God fortsättning!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0