min röda dag

Meche är nu mera steril och kommer därmed att få gå med tratt på huvudet i tio dagar. Anastacia surar och fräser på henne så fort hon kommer för nära och jag lyckades hamna mitt i deras kattbråk. Bild på monstret i tratt kommer inom kort.

Tanken var att jag skulle både tränat och städat efter att jag lämnat av Meche på kliniken vid halv nio, men jag satte mig och läste, Tore somnade och jag lyckades somna jag med. Så en dusch blev det och sedan att hämta pluttan på kliniken, betala och åka hem. Mycket fattigare men förhoppningsvis mycket nöjdare, jag håller tummarna stenhårt för att hon slutar kissa överallt nu.

Fick hem lite filmer och har nu inte bara druckit varm choklad utan även rött körsbärste medan jag tittade på Spring Lola.
Filmen i sig var inte jättemycket att hurra för, men jag gillade ändå idén med det hela och jag gillade sättet de filmat den på. Sen att hennes hårfärg är mums är inget minus, filmen är värd att se på bara för att få se det röda håret i över en timme. Kan inte hjälpa att jag saknar tiden då mitt hår såg ut så, då mitt hår kunde se ut så, utan att trilla av. Sen kan man ju gnälla mer på hennes kläder, men jag väljer att inte ens börja med det.

Nu borde jag egentligen sätta mig och skriva på min uppsatts, men jag har ingen motivation eller ens en liten idé om vad jag ska skriva om. Att dricka några fler koppar te, gå ner och röka och se en till film samt läsa lite lockar mer.

Frågan är bara, vilken film? Elefantmannen, Dr Jäkel & mr Hyde, Bonnie and Clyde eller The Ten Commandments?

The Ten Commandments lär nog få vänta lite faktiskt, den är ju trotts allt 3h och 42min.
Har lite filmer på datorn med, får väl helt enkelt gå ner och ta en rök medan jag funderar ut ett bra alternativ.
Ge mig förslag på bra filmer, helst de som inte finns med i 1001 filmer du måste se innan du dör med tanke på att jag just har börjat samla på alla dessa filmer och kommer att plöja igenom dem så fort jag har tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad kul att du bloggar igen!

Jag hade valt Bonnie and Clyde! Lätt! En av mina favvisar :)

2009-01-07 @ 19:31:21
URL: http://hallonsemla.devote.se/
Postat av: linda

tack :) det blev faktiskt den, men ljudkvaliteten var inte att hurra för. fick höja och sänka hela tiden.

2009-01-07 @ 21:45:01
URL: http://antithesis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0