en röd dag

Med en kurrande katt i knät och fleecefilten runt axlarna så känner jag mig nöjd, även att huvudvärken hotar med att spränga allt, även att jag är trött och även att handtaget på ytterdörren har gått sönder så att det nu sitter löst. Hoppas det sitter kvar tills imorgon så att jag slipper bli instängd här inne.

Har vimsat runt på stan i några timmar idag, hittade myrorna men får gå tillbaka en annan dag istället då det är röd dag idag. Kom hem en tröja rikare och med kattmat i handen. Har sedan dess ägnat eftermiddagen åt min bok och mitt te. Tänkte att jag skulle sett Top Gun och dreglat åt Tom Cruise men det får vänta någon dag till. Ikväll börjar Top Model på trean och jag surar eftersom vi inte har den kanalen. Jag får väl hitta någon i staden som vill titta på det med mig i fortsättningen.

Nu ska jag göra mig lite mer te och sedan lägga mig och vila på soffan., försöka läsa lite till men jag tror att jag kommer somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0