dun

Idag som först så såg jag Kalla Fakta sedan förra söndagen. Missade det då och sedan har det krånglat så att jag inte kunnat se det på sidan. Men nu blev det av, fortsättningen förljer idag.
Som vanligt när jag ser sådanna här program så börjar tårarna rinna för att jag tycker så fruktansvärt synd om djuren som inte kan göra något alls för att försvara sig själv. Det enda de kan göra är att skrika och hamna i panik, men det är ingen som bryr sig om att de skriker utan man plockar bara vidare och hoppas att man hinner så många som möjligt under dagen, allt för att man ska få så mycket pengar som möjligt då de flesta av dessa "plockare" får betalt per plockad fågel.
Själv är jag allergisk mot dun och det är jag väldigt glad för när jag ser detta, annars hade jag säkert, så som många andra, ägt en dundäcke bara för att det är skönt att sova under. Men jag har inte riktigt förstått det hela med att det skulle vara skönt att sova under dundäcke, de gånger jag själv haft ett så har jag bara varit irriterad för att näsan runnit och för att det överallt sticker ut dun som gör ont och kliar. Det finns ju så mycket andra bättre alternativ.
Och dunjackor, det är ju bara krångel med att tvätta skiten när allt klumpar ihop sig och man måste torktumla med tennisbollar vilket aldrig hjälper tillräckligt mycket.
Det är både billigare och bättre att välja bort dun, så varför gör inte fler det?


vs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0