snöpromenad

Jag vaknade strax innan åtta och tog mig lite halvt motvilligt upp ur sängen. Tänkte att jag skulle gå en morgonpromenad men det kändes trevligare att ligga kvar under täcket. Men upp kom jag och tur det, jag blev nämligen varm i hela kroppen när jag kikade ut genom fönstret. Det snöar! Det måste ha snöat på rätt bra under natten för det ligger ett fint lager på hustaken, på träden och på marken.



Vid halv nio var jag påbyltad och klar, det blev en promenad på 45min, i sakta mak. Jag bara njöt av snön och av att få vakna till på detta sätt. Men jag saknar skogen när snön faller. Att få gå mysiga promenader i skogen, när det bara är knastret under skorna som hörs. Varm choklad i en termos och gärna is så att man kan stanna upp ett slag och åka lite skridskor.


Nu ska jag njuta av min kopp te i lugn och ro innan jag sätter igång damsugaren. Sedan är det plugg som gäller, med avbrott för att fixa tvätten, fram till fyra. Sen har jag helg på riktigt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0