planer

Jag sitter och försöker klura ut hur jag vill ha lägenheten just nu.
Vi har ju en vägg i köket som de förra ägarna påbörjade men inte ens lyckades komma hallvägs på. Den ska väl målas vit först och sedan är planen att se om Terése fortfarande är intresserad av att måla den. Jag är sugen på något i stil med en stort körsbärsträd eller rosor i stil med servisen som jag gått och blivit förälskad i:


Jag får väl jobba lite på de där planerna, T kommer nog inte direkt jubla över dem direkt.

Sen har vi en vägg i vardagsrummet som de förra ägarna har grovspacklat, men mer har inte hänt. Den är dock placerad bakom tvhyllan och därav så syns den inte så mycket. Egentligen så gör den väggen inte så mycket, just för att den inte syns så bra, men jag vill ha lite mörkare färg på den tror jag. Färg vet jag inte, men nyans mörk i alla fall.

Hallen måste målas vit, eller måste och måste, men den är påbörjad vit och så har de inte orkat måla klart allt så det är inte målat runt dörrar osv. Samma sak i lilla rummet.
Sovrummet har en ful rund fläck på väggen och det är den väggen som jag skulle vilja måla i en brun nyans. Jag vill ha ett grönt och brunt sovrum, jordnära färger och mycket växter, allt för att man ska kunna sova så bra som möjligt.

Nackdelen med allt detta är att jag är som min pappa, det är kul att påbörja men jag är dålig på att slutföra och påbörjar hellre nästa sak. Färg är dessutom dyrt...
Kom med förslag och köp min dator och mitt skrivbord!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilken fantastisk servis! Den förstår jag verkligen att du är förälskad i. Vart är den ifrån?

2009-02-25 @ 21:30:24
URL: http://hallonsemla.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0