måndag med sol i rutan

Inte nog med att det var en tidig morgon, det var måndag också när klockan ringde. Tanken var att jag skulle gått upp vid sju för att hinna äta frukost innan jag vid åtta skulle vara på gymmet och köra hårt i en timme. Vid åtta slog jag upp ögonen, men mobilen i handen som jag lyckats stänga av alarmet på.
Slängde i mig en banan och tog mig med en mycket morgontrött T i släp bort till gymmet, det fick bli crosstrainern i 20min och lite mage innan vi gick hem igen.

Nu har jag duschat, käkat frukost och ska varva ner med en kopp Regnbågsblandning. Ett grönt te som är smaksatt med rabarber, äpple, kanel samt grenadin. Är även dekorerat med torkade rosor och blåklint samt strössel i form av bananer. Bananerna var ett roligt inlägg i det hela, minst sagt, men de ger ingen smak och förstör darav inte teet.
Själv tycker jag att det är mycket gott, men just nu brände jag sönder tungan så jag kan dessvärre inte beskriva vad det smakar för er, får återkomma med information om det när mina smaklökar fungerar som de ska igen.



Ska bege mig mot Linköping om någon timme, beteendevetenskapsföreläsning 13-15, om Hermeneutik denna gång hoppas jag. Sedan ska jag plugga i två timmar, om ingen av flickorna stannar kvar och tar en fika/diskussions-stund med mig, han nämligen föreläsning 17.15-19.30 sen igen. Fysisk aktivitet och hälsa - Hälsa i styrdokument & att arbeta utifrån hälsa är det som står på schemat då.

Solen skiner stort utan för fönstrerna idag och jag hoppas att vädret håller i sig, om det är kallt gör inte så mycket men sol vill jag ha!

Kommentarer
Postat av: Toresson

Meh, jag var inte morgontrött, jag var inte vaken!

2009-02-09 @ 13:40:32
URL: http://pewpew-studios.se
Postat av: Karin

AJAJAJ på det där med tungan! Hatar när man bränner sig, kan ju bli massa sår och grejer. Men det lät himla gott iaf, ska nog bjuda in mig själv till dig någon dag och testa ;). förresten, det pratas hemma om gymkort. Vi får se vad papsen säger! :D puss <3

2009-02-09 @ 15:15:23
URL: http://frontalkrock.blogg.se/
Postat av: linda

T: du är aldrig riktigt vaken! <3



Karin: jag tycker allt att du ska komma över på massa koppar te. jag har ju massa nya smaker hemma nu som du inte testat, och jag har ett vitt som heter just Ladies night!

2009-02-09 @ 15:32:14
URL: http://antithesis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0