lenovo

Tog sovmorgon till halv tio innan jag tvingade mig upp ur den varma sängen och in i duschen. Föreläsning 13-15, helt värdelöst. Vi skulle ha gått igenom hermenuetik men icke, det blev en långdragen diskussion om paradigm istället. Paradigm gick vi dock igenom i måndags och vi diskuterade det livligt även då. Detta gör att jag börjar undra om jag har fruktansvärt tröga klasskamrater eller om det är fruktansvärt smarta som kan ställa så oerhört många frågor om samma sak. Jag fattade i alla fall ännu mindre efter denna diskussion än vad jag gjorde innan, så mina smartpoäng är kanske inte de bästa.

Väl hemma så fick jag ett mycket efterlängtat sms från phonehouse, min dator låg nere på Coop och väntade. Så i skrivande stund så sitter jag framför min nya mini. En Lenovo IdeaPad S10 för att vara exakt. 10tums skärm så den är verkligen en mini. Men tanken är att jag ska ha den på föreläsningarna så att jag slipper att skriva för hand. Ska bara lära mig att skriva vid det här lilla tangentbordet först! Det lilla jag hunnit sitta vid den har i alla fall gjort mig nöjd, så än så länge är det ett bra köp. Den är inte större än en bok så det känns inte som att det kommer att bli några problem med att få ner den i väskan och med den till skolan i vart fall.




I övrigt idag så har jag varit på mitt andra hem, men denna gång med Malin och Hanneli (rätt?). Vi ska ta oss dit i samlad trupp imorgon igen är tanken.
Jag ska snart bege mig mot sängen för min lediga dag imorgon ska gå ut på att gå upp tidigt, för en lite längre promenad så att huvudet vaknar, sen är det plugg, städ och tvätt som ska hinnas med innan vi ska träna vid fyra. Därefter tänker jag bara ta helg och göra det jag är sugen på, ska se om jag vågar ge mig på lite poweryoga, om det finns någon lugn vrå i den här lägenheten vill säga.

Puss och godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Jenny

HannelE* :)



Jag vill också gymma imorgon :(:(

hör av dig, min mobil funkar igen, eller ja. tills den blir urladdad och vi måste krångla en gång till.

2009-02-05 @ 22:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0