hjärnstorm



Nu kunde jag inte låta bli tvn längre, det är nämligen Hjärnstorm i 2an. Förra avsninttet så "lurade" Henrik två tjejer att han gjorde en massa för att de skulle övervinna sin höjdrädsla, han gjorde egentligen inte ett skit men de gick på det och kunde sedan klättra upp minst fem meter på en repstege utan att känna ett direkt obehag.
Idag handlar det om hur man själv upplever verkligheten. "Det okända är något som skrämmer de flesta av oss. I dagsljus är vi rationella och förnuftiga, men vad händer när det blir mörkt? Beroende på hur öppna vi är för det okända, ger det oss också helt olika upplevelser. Henrik Fexeus bjuder in en grupp människor, med helt olika bakgrund, för att övernatta på Ekenäs slott, ett femhundra år gammalt slott med brokig historia. Vad upplever de medverkande under natten och varför?"
Tjejerna visar redan att de känner saker och upplever saker som killarna inte alls märker av, ska bli intressant att se hur det utspelar sig.

Har pluggat nästan allt som jag ska, ha lite kvar att läsa men det fixar jag lätt efter programmet.
Föreläsningen idag var intressant, sedan pluggade jag lite och åt pannkakor (ja, fantasin när det gäller mat är dålig i dessa dagar). Sedan blev det träning med Karin, tog det lite lugnt då jag är lite rädd ifall det skulle vara "farligt" för benet nu när en åder har brustit. 40 minuters konditionsträning blev det i alla fall, mycket skönt.
Fixade sedan frakten till de kläder som jag har sålt via tradera och mejlade ut till alla.

Imorgon börjar helgen, ska träffa min grupp ifrån klassen och diskutera inför seminariet ett par timmar, sedan lite träning och sedan ska jag vara barnvakt tillsammans med Karin. Ser faktiskt fram emot det en massa, hoppas det blir så kul eller lugnt som jag hoppas på.

Nu ska jag ge tvn uppmärksamhet ett tag till, sedan plugga och därefter sova och sakna Ts varma, trygga kropp bredvid mig i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0