hem

I fredags så gick min resa mot de snöigare delarna av Sverige, mot de småländska skogarna och hem till Mönsterås. Mamma mötte upp mig och efter en snabb sväng på storgatan så kom vi hem och där bjöds det på semla.
Vi tog oss ut i snön för en liten promenad och en liten påhälsning hos mormor och morfar.
Fredagskvällen bjöd på lasange, vin, tv och prat. Trevligt men för mig så blev det tidigt i säng då jag hade en sådan enorm huvudvärk.

På lördagen så fick jag en ordentlig frukost och sedan tog jag mig en längre promenad i ensamhet, vilket var oerhört skönt. Snön låg tät och det knastrade under fötterna, mycket bättre hade det inte kunnat bli.
På eftermiddagen begav vi oss mot Kalmar och jag blev ett par byxor, underkläder och rökelser rikare. Vi käkade buffé och sedan bowlade vi. Jag kom trea allt som allt tror jag, av nio.
Kusinerna var med och det var allmänt trevligt.

Nu sitter jag på bussen tillbaka till Norrköping och jag vill verkligen inte åka tillbaka dit. Jag vill vända bussen och åka hem igen, Mönsterås är dåligt, visst. Men Norrköping får mig verkligen att vantrivas och jag har ingen lust alls, jävla skithåla. Tack och lov så är det en massa snö ute, jag hoppas att detta gäller Norrköping med så att man i alla fall slipper att se skiten.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan inte svara på sms ju.

Och jag hade inte tänkt träna idag då jag har antagligen börjar bli förkyld. Ring om du vill hitta på något ikväll istället.

2009-02-22 @ 13:26:41
Postat av: Karin

Vad är det för fel på norrköping? Är byggnaderna fula eller är det oss det är fel på? Varför vantrivs du?

2009-02-22 @ 13:48:26
URL: http://frontalkrock.blogg
Postat av: linda

Haha, ja, byggnaderna är ju inte så fina direkt. Men staden är tråkig och nje, jag vill liksom inte ens lära mig gilla den för jag vill helst slippa gå utanför lägenheten mer än för att träna.

2009-02-22 @ 14:25:08
URL: http://antithesis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Staden blir vad man gör den till!

2009-02-22 @ 15:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0