drömmar kanske blir verklighet

Ikväll blir det veg. tacos med bästa T.
Vi ska också, eller jag ska kanske mest, planera hur vi ska få ihop lägenheten på bästa sätt. Jag saknar att känna att jag verkligen kommer HEM när jag kommer innanför dörren i den här lägenheten.
"Staden blir vad man gör den till" sa en fin tjej, och visst det är inte helt osant. (Du kanske dock ska tänka den tanken varje morgon. Dagen blir vad man gör den till.)
Men tyvärr så kan jag inte hur mycket jag än vill ändra på publivet eller människorna i staden, tre flickor är tyvärr lite för lite, hur bra flickor det än är.
Men staden kan jag ju faktiskt i och för sig slippa, jag har ju ett årskort nu och det ska jag väl passa på att utnyttja kanske.

Hursom, lägenheten vill jag ju som sagt inte bli av med, men den skulle behöva lite färg på väggarna, en ny målning i köket och lite annat trevligt. Jag är faktiskt villig att lägga ut de pengarna om hyresvärden inte går med på att betala, för jag vill ha ett riktigt hem.


Jag har fina planer på att skaffa ett läsrum, ett mysigt rum med behaglig belysning, böcker och fotöljen. Datorn och skrivbordet är väl planen att jag ska sälja hursom, så det lilla rummet ser ju ut att bli ledigt.
Färg och mer möbler i sovrummet, blommor och grönt i alla rum och ett lantigt kök. Drömmar kan faktiskt bli verklighet och skulle de inte bli det så sover jag i alla fall gott om nätterna.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag försöker göra det, varje dag. :)

Jag tror att det blir bättre, när våren kikar fram.

Där med kikar fler nyfikna människor fram och publivet kommer väl dra igång ordentligt. Man får utforska mer.



Hjälper gärna till om det är något med lägenheten och hittar mer än gärna på äventyr och utflykter.

2009-02-22 @ 17:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0