debatt

"Ann Sievers har bröstcancer och går på behandling. Hon kan inte jobba mer än halvtid. Struntprat menar Försäkringskassan och tycker att Ann gott kan jobba heltid. Runt om i Sverige rasar folk mot de nya sjukförsäkringsreglerna som de menar knäcker folk."

Så säger beskrivningen angående om dagens debatt.
Sedan inleds debatten med att Ann ska berätta om vad det är som har hänt henne. Det hela känns som om jag har satt på mig hörlurarna och slängt i en skiva i spelare, tryckt på play och precis börjat lyssna på en fruktansvärt dålig ljudbok. Anns röst och beskrivning får mig att sakta resa ragg och ställa mig på försäkringskassans sida.
Hela debatten består bara av skrik och gap, debattledaren (som jag väljer att kalla honom då jag inte har en aning om vad han heter) får till och med vid ett tillfälle be en av deltagarna att inte skrika.
Kvinnorna/tanterna är sminkade som clowner och hela debatten känns mest skrattretande.

Regeringen åker dock dit hårt och försäkringskassans verkar det inte finnas någon som tycker bra om, dock utan bra argument.
Debatten leder i sin helhet inte till något alls, mer än att ingen längre tycker om denna lilla Ann som det är så fruktansvärt synd om..


Nu ska jag ägna mig åt kulturnyheterna där det handlar om fildelning och se vad it historiken säger. Sedan måste jag packa lite och därefter ska jag nog bege mig mot sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0