balkongdrömmar

Jag saknar våren och värmen, jag saknar en balkong på denna lägenhet och framför allt så saknar jag sommaren och alla mysiga promenader i skogen som jag och T brukade göra.
Norrköping är inte min visa, tyvärr. Skulle jag få sätta dit en balkong på lägenheten samt flytta den geofrafiskt så hade jag satt igång direkt.
Kanske är det bara min tillfälliga någonkonstigtypavsvacka som gör att jag känner såhär, jag vet inte. Det värsta är ändå att om man flyttar arslet ur lägenheten ut på en promenad så är staden rätt fin, men det gör den ju tyvärr inte roligare. Promenader kan man ju ta i varje stad..

Jag är lite sugen på att leta nytt, men jag tror inte att T är det så jag vågar inte ens riktigt inviga honom i de tankarna. Däremot så är jag trött på att flytta och jag vet inte ens hur länge jag kommer att bli kvar i dessa trakter och det gör att det känns fruktansvärt onödigt med en flytt just nu. Samtidigt så måste man ju blir kvar i denna i tre månader till innan man kan flytta ut, uppsägningstid och dylikt.
Men drömma kan man få göra i alla fall!


Min balkong skulle lätt bestå av en massa mysiga växter och små fina trädgårdsredskap, mysiga möbler och vackra väggprydnader. En mysig balkong som skulle vara som gjord för att dricka te på, med kvällssolen som värmer om sommarkvällarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0