äntligen hemma

En kille från kvällskursen som också han bor i Norrköping hade tagit bilen idag och var snäll och lät mig åka med hem. Skönt att slippa gå från stationen i kylan.

Jag har hunnit tvätta av mig sminket, slängt i mig några mackor och hoppas i mjukiskläderna istället för jeans. Avnjuter för tillfället en kopp ekologiskt, grönt te, Fläder & äpple. Smaksatt med fläder, vinteräpplen och lime. Att det är ekologiskt tycker jag själv känns oerhört mycket i smaken då det blir en klarare smak och man kan urskilja de olika delarna. Flädern ligger till grund för det mesta utav smaken och äpplerna ger teet en syrlig och fruktig smak.
Själv är jag inte alls förtjust i fläder men jag kan inte låta bli att sukta efter just detta te, det är helt klart ett av mina favorit teer och det har nog fått mig att ändra inställning till hela det här med fläder. Jag kanske borde testa att dricka flädersaft snart?
Dekorerat med torkade äpplen, ljungblomma och skal från citrusfrukter.

T som i vanliga fall inte alls vill ha te ville ikväll ha något som skulle lugna hans mage och även att det inte finns några bevis för att detta gör det så har det lugnat min mage tidigare. Hans kommentar var att det var gott, varken mer eller mindre. Å andra sidan så skulle han inte säga att det var gott om han inte tyckte det, utan hellre spotta ut det på golvet. Han är väl kanske inte heller någon direkt expert, eller ens amatörexpert, på olika tesmaker så jag får väl nöja mig med hans kommentar att det var gott. Det är nog i och för sig samma svar som han brukar få när han frågar mig om vad jag tycker om maten... Den biten är ju jag inte direkt så insatt i, men jag vet vad jag tycker är gott!

         

Nu ska jag läsa ut min bok som jag måste återlämna på biblioteket imorgon, sedan ska jag krypa till sängs för att se till att ta en riktig träningsmorgon imorgon. Innan jag drar med mig T till Netto och ICA samt innan jag sätter mig på biblioteket för att plugga så mycket som jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0