påsken -09



Jag och T beställde biljetter i sista minuten, dock utan att kunna beställa sista minuten biljetter vilket gjorde att priset steg upp mot skyarna. Jag tackar mamma och pappa som betalade min biljett så att jag kunde komma hem!
Vi hamnade i Mönsterås 13.45 på långfredagen och det var i stort sett bara hem till T och vända innan vi skulle på middag hos hans mormor och morfar. Massa god mat och när magen var som störst så knallade vi hem till mina föräldrar där de hade främmande. Vi fick välkomsdrinkar, ännu mer mat, massa vin och trevligt sällskap. Mötte upp Patrik därefter och vi tog oss en promenag genom samhällen och konstaterade lugnt att inte ett dugg hade förändrats. Allt såg precis lika dant ut som sist.
Lördagen spenderade jag med min familj ute hos farmor och farfar. Vi åt grekisk pyttipanna, tog en promenad för att hälsa på den lilla vovven med tillhörande matte och husse och bara njöt av vädret.
Kvällen bjöd sedan på förfest i Oscars nya lya, i stort sett varenda pojk som jag saknat var närvarande. Det var många pluspoäng. Vi tog oss till KM där vi träffade på många bekanta ansikten, en riktigt rolig kväll med andra ord!
Söndagen var en lung dag, vi tittade på film, läste, åt pizza och sedan satte vi oss på bussen för att ta oss tillbaka hem.

Påsken det här året var nog faktiskt den bästa påsken jag har haft i hela mitt liv. Jag slapp den fördömda påskmaten, som för min del inte skiljer sig ett skvatt ifrån julmaten. Jag kom väldigt bra överens med familjen och fick träffa farmor och farfar. Jag fick träffa killarna samt Lisa, Maddi och Tor. Okej, Tor är förvisso en kille men jag räknar dock inte in honom bland killarna så han får stå med tjejerna. Jag fick leka i någon timme med en ursöt och över aktiv liten Laban och ja, det var en underbar helg hemma i solen.

Kommentarer
Postat av: Garlica

Vad kul att få hem ett paket med så mycket omsorg!

Hoppas att teerna var goda oxå.

2009-04-15 @ 23:08:36
URL: http://metrobloggen.se/Garlica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0