hästsommar?

När vi åkte hem ifrån Mönsterås i söndags så kunde jag inte hålla tillbaka det där suget i magen varenda gång jag såg en häst i en hage. Vår och hästar, kan det bli bättre liksom? Jag har insett att jag saknar hästarna och ridningen så fruktansvärt mycket och idag när jag satt på Café Soda med Karin så sa hon mig precis samma sak.
Vi hann inte mycket mer än att börja spekulera om att vi kanske någon dag skulle ta oss råd och hyra/låna oss varsin häst för en mysig tur innan vi kollade på blocket och hittade den bästa anonsen ever!
En tjej strax utanför Norrköping söker en eller två medryttare till sina fyra hästar. Man ska kunna hjälpa till 2-7 ggr i veckan samt hjälpa till vid en tävlig en lördag i månaden. Vi blev eld och lågor, åkte hem till Karin och ringde upp denna tjej.
Lämnade ett medelande på telefonsvararen och strax därefter så ringde hon upp oss. På söndag åker vi dit för att prata lite mer med henne om det hela, visa upp oss själva och förhoppningsvis, FÖRHOPPNINGSVIS så resulterar det i att vi sedan kan skryta med titeln medryttare till två araber och två varmblod. Vi får då tillgång till i princip allt, köra och rida, träna, hoppa och rida dressyr och självklart till skogsritter.
Jag är eld och lågor och går inte detta vägen så kommer jag gråta blod och sedan leta vidare efter nästa människa som söker medryttare.
Håll tummarna för oss vid klockan 13.00 på söndag!

Nu ska jag krypa ner bredvid T i sängen och drömma om lukten av häst.

Kommentarer
Postat av: lisa

å vad avundsjuk jag är. jag vill också.

2009-04-17 @ 12:32:28
URL: http://birdcatcher.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh vad härligt! Jag ska också börja rida igen! I nästa vecka! Åh jag är så full av förväntan! Ihhh

2009-04-19 @ 19:51:05
URL: http://hallonsemla.devote.se/
Postat av: lisap

mmmmm! så mysigt! e så avundsjuk på er två, å d kommer från en som ska lägga ner hästverksamheten :P

2009-04-20 @ 23:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0