gårdagens tävling

Halv sex stod vi på gårdsplanen, de lastade hästen och vi begav oss mot färjan. Väl framme vid färjan så står vi och väntar ett tag innan vi inser att det inte gick någon vid sex, den första skulle avgå vid sju. Vi skyllde på Lasse och fick istället köra en omväg via Norrköping för att komma till tävlingen.
Framme på tävlingsplatsen var vi hursom i väldigt god tid men trots detta så sprang tiden iväg och plötsligt var det dags för veterinärkontroll och start. Lasse red iväg och vi hoppade in i bilen och försökte ta oss fram till första groom-platsen. Insåg snabbt att det inte kan vara lätt att vara ensam groom, läsa kartan och köra samtidigt, ge häst vatten och mat, badda hästen samt se till att ryttaren får det han/hon behöver.
Tiden rusade iväg och jag hade fruktansvärt trevligt i solen, omringad av hästar och bra folk.
Vi fick i oss lite mat innan Lasse kom in för veterinärkontroll samt vila och mat och sedan körde det igång igen.

Allt som allt slutade det med att Lasse och Lurifax kom sist, men det var å andra sidan Lurifax första tävling och även att ingen trodde att han skulle klara den tredje och sista veterinärkontrollen, som sker efter det att deltagarna kommit i mål, så blev han godkänd och det var därmed en felfri första ritt på fem mil.
Hastigheten för dessa två landade på medel 10,4km/h och ritten tog 4h och 48min.

Jag blev väldigt sugen på att prova själv en gång faktiskt, och nu är jag om möjligt ännu mer peppad på att ta upp ridningen igen. På onsdag ska vi ut och prata om allt samt förhoppningsvis provrida. Jag håller tummarna, jag vill så väldigt gärna ha en hästsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0