bluesfestivalen 2009

Jag längtar.
Mönsterås är i vanliga fall inte så mycket att länga till, det finns inget att göra och man vill bara smita iväg till Kalmar. Men på våren och sommaren så är det en mysig liten håla, allt vaknar till liv och man kan spendera dagarna med en fika på Lillan, på stränderna på Oknö eller genom att bara tå långa mysiga promenader i skogarna.



Så har vi då Bluesfestivalen. Dagarna då hela kommunen samlas på Storgatan, det kommer folk både från när och fjärran, folk från andra länder och alla deltar i en hejdundrande fest.
Musik spelas på gator och torg, man sitter i kyrkparken på en filt, steker i solen, dricker och öl bara mår bra. Någon springer iväg till Rhodos för att införskaffa pizza och sedan njuter man av den godaste pizzan i Sverige. Borta bra men hemma bäst?

I år så tar jag, T, Karin och Jenny en bil ifrån Norrköping för att ta oss ner till folkfesten. Vi åker på fredagen eller tidigt på lördagen och när vi anläder så blir det till att träffa alla gamla rävar, alla älskade vänner och se hur mycket som har hänt i "staden" sedan man sist var hemma.

Nu satsar jag på att fixa uppgiften vi har i skolan samt att klara tentan och sedan är det bara till att peppa inför den blueshelgen.


2007 stod jag själv på scen på Bluesfestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0